Actualitate

Zeci de primării din Gorj au cerut bani pentru efectuarea cadastrului

Primăriile care doresc să realizeze lucrări de înregistrare sistematică a proprietăților în sistemul integrat de cadastru și carte funciară au la dispoziție 309.501.626 de lei, în anul 2021, în cadrul celei de-a șaptea etape de finanțare acordată de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI).

ANCPI, instituție publică aflată în subordinea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice, și Administrației (MDLPA), a lansat o nouă etapă de finanțare pentru înregistrarea sistematică a imobilelor pe sectoare cadastrale.

Primarii unităților administrativ-teritoriale (UAT) eligibile din județul Gorj, interesați să înceapă sau să continue lucrările de cadastru general pe sectoare cadastrale pot solicita finanțare în maximum 60 de zile de la data la care primesc înștiințările privind sumele alocate și modelul contractului de finanțare din partea Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) Gorj. Contractele de finanțare au o durată de 18 luni. 

În 2021, fiecare UAT primește sume de până la 160.000 de lei pentru înregistrarea gratuită a proprietăților în sistemul integrat de cadastru și carte funciară. Banii vor fi virați în conturile primăriilor după deschiderea noilor cărți funciare aferente imobilelor recepționate.

În județul Gorj au solicitat fonduri pentru Finanțarea VII în cadrul Programului național de cadastru și carte funciară (PNCCF) un număr de 61 UAT-uri, din totalul de 64 UAT-uri eligibile.

Lucrările de cadastru general se desfășoară în cadrul Programului național de cadastru și carte funciară (PNCCF) și sunt gratuite pentru cetățeni. Finanțarea este asigurată din veniturile proprii ale ANCPI.

Până în prezent, ANCPI a înregistrat în sistemul integrat de cadastru și carte funciară, prin PNCCF, peste 4 milioane de proprietăți, reprezentând 44,16% din numărul total estimat de 40.000.000 de imobile, iar în județul Gorj până în prezent au fost înregistrate în sistemul integrat de cadastru și carte funciară un număr de 81204 imobile, într-un număr de 29 UAT –uri.

PNCCF poate fi încheiat cu succes în termenii stabiliți doar cu participarea responsabilă a tuturor entităților implicate în procesul de înregistrare a proprietăților, respectiv primăriile, persoanele autorizate să execute lucrări de cadastru, geodezie și cartografie, oficiile de cadastru și publicitate imobiliară, autoritățile și instituțiile publice care dețin imobile în UAT - urile care fac obiectul înregistrării sistematice și nu în ultimul rând prin participarea activă a tuturor cetățenilor.

Participarea primăriilor este esențială deoarece acestea trebuie să pună la dispoziția executanților informațiile cu privire la imobile și proprietari, să participe la identificarea proprietăților prin specialiștii lor, să informeze corect și complet cetățenii și să asigure participarea acestora la desfășurarea lucrărilor.

Vizualizări: 1,536

Alte articole din Actualitate:

Citește și: