pamFLEȚI
Vid sau intenție în învățământ
44,47 este cifra care (ne) deschide perspective asupra reformei pe care o așteptăm cu toții în învățământ.
Cifra asta dă naștere în rândul oamenilor unei epidemii de scepticism, iar între statistici și lucrul efectiv la catedră, sunt niște nuanțe a căror plată se face în destine.
Cifra vine, ca o proteză creată după tipar, să susțină aceeași cifră, cea din rândul elevilor - atât la Evaluarea Națională, cât și la Bacalaureat: un profesor de 5 (cinci) creează un elev de 5 (cinci) - același principiu este imitat și în cazul notelor de 10 (zece). Și dacă privim sub aspectul acesta, al corelației, putem deprinde explicații logice asupra fenomenului.
Apreciem a fi absolut paradoxal nota pe care fiecare dintre acești candidați o obțin la proba practică - inspecția la clasă - în cele mai multe cazuri, aceasta fiind 10 (zece) - (10/10) și nota de la proba scrisă. Diferența de punctaj aparține totuși aceluiași candidat și atunci, normal ar fi, să căutăm anormalitatea, nu? Până la urmă, profesionalismul lipsește candidaților sau evaluatorilor? Rămâne o enigmă, căreia, dacă ar fi transformată si văzută ca o problemă, i s-ar putea găsi o soluție.
Rămâne de analizat câți din celălalt procent ajung să devină mentorii unor elevi ale căror note vor prezenta similitudini.