Anchetă

Profesorul care a bătut un elev n-a înțeles nimic din fapta lui

Profesorul din Scoarța, Gorj, care în 2022 a lovit în mod repetat un elev, a fost condamnat la șase luni de închisoare, cu amânarea executării pedepsei, pe un termen de încercare de doi ani. Sentința Judecătoriei Târgu Cărbunești nu este definitivă.

La data de 02.03.2022, lucrătorii Poliţiei oraşului Târgu-Cărbunești s-au sesizat din oficiu cu privire la săvârșirea infracţiunii de purtare abuzivă, constând în aceea că în ziua de 01.03.2022, respectivul profesor de la Şcoala Gimnazială Scoarța, în timp ce se afla în timpul orelor de curs, l-a lovit cu palma în mod repetat, la nivelul capului, pe elev.

Un alt elev a filmat totul și așa s-a aflat de faptă, iar profesorul de 62 de ani la acea vreme chiar a fost reținut pentru 24 de ore. “La un moment dat, în timp ce inculpatul preda lecţia la tablă, persoana vătămată a băut apă şi a început să tuşească, fapt ce a provocat amuzamentul colegilor şi, în acest mod, a fost deranjată ora de curs. Inculpatul a venit la banca unde se afla elevul, l-a întrebat de ce râde, acesta a răspuns că nu el a râs, însă inculpatul, într-un acces spontan de enervare, l-a lovit de patru ori cu palma la nivelul capului”, se arată în documentul de la intanță.

Nici mama, nici elevul nu au dorit să depună plângere sau să ceară daune. Dar, fiind vorba de un minor, cauza și-a urmat cursul. Copilul provine dintr-o familie cu probleme. “Din raportul de evaluare psihologică întocmit de D.G.A.S.P.C. Gorj a rezultat că persoana vătămată minoră are un intelect la limită, funcţiile psihice, precum memoria şi atenţia, sunt semnificativ sub medie din cauza stimulării cognitive şi afective inadecvate, dar şi a problemelor prezente din zona afectivității. Interesul scăzut faţă de şcoală nu se datorează doar performanțelor intelectuale scăzute, ci şi lipsei unei implicări ferme a părinților în educaţia sa. Nu au fost observate modificări de natură emoţională, minorul este bine ancorat în familie şi comunitate, fără semnele unei traume şi fără modificări ale dispoziției sau afectivității. Psihologul a recomandat încurajarea acestuia pentru a participa la cursurile şcolare, nu numai pentru obținerea unei calificări ulterioare, cât mai ales pentru beneficiile învăţării sociale în cadrul unui grup de covârstnici, deoarece tinerii de vârstă apropiată facilitează dezvoltarea de abilităţi sociale”, mai arată sursa citată.

Din păcate, profesorul n-a înțeles nici el că a greșit. Le-a spus judecătorilor că băiatul “este un elev problemă şi obișnuiește să deranjeze orele de curs, atât cele predate de el, cât şi de alţi profesori din unitatea de învățământ”.

Probleme din școli au devenit grave, situația este scăpată de sub control din multe puncte de vedere. Iar schimbarea în bine nu se întrevede la orizont. 

 

Vizualizări: 1,522

Alte articole din Anchetă:

Citește și: