Anchetă

Patron de firmă, în proces cu un șofer de TIR

Patronul unei firme de transport din Gorj a dat în judecată un șofer, pentru a-l face să plătească amenda de 2.100 de euro, primită în Germania, pentru că a încărcat autovehiculul mai mult decât era legal. De asemenea, a încercat să îi impute și unele avarii. Patronul nu a avut câștig de cauză, în schimb a fost pus să îi plătească șoferului sporul de noapte.

Potrivit documentului de la instanță, șoferul a fost angajat la 1 septembrie 2021. “În desfăşurarea activităţii sale, care constă în transportul de autoturisme în cadrul Comunităţii Europene, pârâtul şi-a încălcat atribuţiile postului în sensul că nu a încărcat în mod corespunzător 8 autoturisme pe autocamionul şi remorca pe care le conducea, astfel că a depăşit înălţimea maximă admisă a autovehiculului, de 4 metri, cu 30 de cm”, se arată în document.

Autoritățile din Germania au aplicat firmei de transport o amendă de 2.100 de euro, pe care patronul a încercat să o recupereze de la șofer, care ar fi avut responsabilitatea să se asigure că transportul este în ordine. Doar că șoferul a demonstrat că, după încărcarea celor opt autoturisme SUV, fix administratorul firmei a condus camionul până la un anumit punct. 

“În ceea ce priveşte susţinerea reclamantei că ar fi vinovat pentru că nu a încărcat în mod corespunzător marfa, a arătat că, având în vedere specificul mărfii, respectiv autoturisme SUV, precum şi faptul că autocamionul proprietatea reclamantei este un trasportor auto deschis pe care se aşează maşinile una lângă alta, nu exista vreo posibilitate alternativă de aşezare a autoturismelor, iar dacă ar fi existat vreo altă posibilitate, aceasta ar fi fost identificată de administratorul societăţii, care a participat la încărcarea autoturismelor şi le-a transportat de la locul încărcării (...). Depăşirea de înălţime nu se datorează modului în care au fost aşezate autoturismele, ci se datorează faptului că două dintre cele 8 autoturisme erau mai înalte decât celelalte cu 30 de cm - acesta fiind motivul depăşirii înălţimii, iar faptul că lucrurile stau astfel, rezidă şi din aceea că autorităţile germane au dispus descărcarea a doua vehicule”, a fost o parte din apărarea șoferului.

Mai mult, conducătorul auto susține că totul a fost o răzbunare a patronului, pentru că nu a vrut să încalce legea. “A mai arătat că nu a cauzat avarierea niciunui autoturism, aşa cum susţine reclamanta, însă reclamanta dorește să se răzbune, fiind nemulţumită de faptul că a apelat la sprijinul I.T.M. pentru că nu i-au fost achitate drepturile salariale, sporurile de noapte şi diurna cuvenită, decizia angajatorului său de a nu-i achita drepturile salariale, fiind generată de refuzul său de a conduce autocamionul şi atunci când era introdus cardul tahograf ce aparţinea administratorului, deşi legal este să conducă doar cu cardul său tahograf. Angajatorul său dorea să-l oblige să eludeze legea, să muncească dublu, încălcând timpii de conducere şi odihnă, periclitând nu numai siguranţa rutieră ci şi securitatea sa, deoarece ar fi condus obosit şi ar fi putut produce un accident rutier”, se arată în documentul de la Tribunalul Gorj.

În consecință, instanța i-a dat dreptate șoferului. “Obligă reclamanta - pârâtă reconvenţional la plata către pârâtul-reclamant reconvenţional a sumei de 356 lei, reprezentând salariul de bază pentru perioada lucrată în luna noiembrie 2021, a sumei de 3.258 lei, reprezentând diferenţă diurnă pentru perioada octombrie 2021 - noiembrie 2021, precum şi la plata sporului pentru munca de noapte (24,78 ore) prestată în perioada septembrie 2021 - noiembrie 2021, sume care să fie actualizate cu indicele de inflaţie până la data plăţii”, este decizia Tribunalului Gorj de luna trecută, care nu este definitivă.

Vizualizări: 2,987

Alte articole din Anchetă:

Citește și: