Actualitate
Noile cărți de identitate electronice vor fi emise din 20 martie 2025

Noile cărți de identitate electronice (CEI) vor fi introduse în România în perioada următoare, conform unui anunț făcut de premierul Marcel Ciolacu. Primul județ unde vor fi emise noile documente este Clujul, iar din 2 iunie, copiii sub 14 ani vor putea solicita aceste cărți de identitate.
Premierul Ciolacu a subliniat că noile documente vor conține informații legate de sexul persoanei, care va putea fi doar feminin sau masculin, fără a face referire la „gen”. Acesta a declarat pe Facebook că Guvernul nu va permite introducerea unor elemente "woke" în legislația românească.
Executivul a adoptat mai multe hotărâri care stabilesc cadrul tehnic și procedural pentru emiterea Cărții Electronice de Identitate, incluzând reglementări privind colectarea și ștergerea datelor biometrice, precum și actualizarea normelor privind evidența persoanelor.
Emisia noii cărți electronice va începe în județul Cluj pe 20 martie 2025, urmând ca, în următoarele două luni, procesul să fie extins la nivel național. De asemenea, de la 2 iunie 2025, copiii sub 14 ani vor putea solicita CEI, care va putea fi folosit atât ca document de călătorie, cât și pentru identificare în proceduri administrative.
Din 20 mai 2025, vor fi emise și Cărți de Identitate Simple (CIS), fără suport electronic.
Principalele avantaje ale noii Cărți Electronice de Identitate includ dimensiuni standardizate, elemente avansate de securitate, posibilitatea de a fi folosit ca document de călătorie și acces la servicii electronice, inclusiv semnătura electronică.
În perioada martie 2025 - iunie 2026, costurile emiterii CEI vor fi acoperite din fonduri externe nerambursabile prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Datele înscrise pe noile cărți de identitate vor include numele, prenumele, cetățenia, data nașterii, sexul, imaginea facială, CNP-ul, semnătura olografă, precum și datele părinților și amprentele a două degete ale titularului. Aceste informații vor fi stocate și într-un format electronic, care va include și certificate digitale pentru autentificare sau semnătură electronică. Amprentele vor fi șterse din baza de date după procesarea documentului, în conformitate cu procedurile aplicate pașapoartelor electronice.
Vizualizări: 237