Actualitate
Lista salariaților CEO cercetați disciplinar după accidentul de la Jilț Sud
Sunt mai multe anchete după accidentul de la Cariera Jilț Sud, din 17 ianuarie, în care trei oameni au murit și zece au fost răniți.
Potrivit raportului Corpului de control al ministrului Energiei, mai mulți salariați vor fi cercetați disciplinar.
Iată o parte din textul raportului:
“Directoratul C. E. Oltenia S.A. va dispune măsurile care se impun pentru cercetarea disciplinară a tuturor angajatilor societății care nu și-au îndeplinit atribuțiile prevăzute în Contractul Individual de Muncă, care nu au aplicat normele Procedurilor/ Instrucțiunilor interne, care nu au respectat prevederile Regulamentului de Organizare și Funcționare al societății, care nu au respectat prevederile legale în vigoare favorizând producerea accidentului din data de 17.01.2023, respectiv:
– șef schimb carieră Sector Jilț Sud (numit în funcția de coordonator Cariera Jilț Sud)
– șef sector 1 Excavație,
– adj. șef Secția Mecanică
– ing. Șef (fost) coordonator Cariera Jilț Sud
– (fost) șef UMC Jilț
– director direcția comercială
– șef Serviciu Achiziții, Lucrări – Servicii
– Responsabil procedură de achiziție
– inginer Birou PU Producție UMC Jilț
– lucrător la Biroul Prevenire și Protecție și secretar CSSM
– șef Birou Prevenire și Protecție
– adj. șef Secția Mecanică
– secretar CSSM,
– coordonator activitate PPSM
– ing. Șef producție UMC Jilț
– salariații responsabili cu instruirea personalului pe linie de securitate și sănătate în muncă în cadrul UMC Jilț.
În ceea ce privește peroana care ocupa functia de șef de schimb carieră Sector Jilț Sud (numit inexplicabil în funcția de coordonator Cariera Jilț Sud), Directoratul va proceda de urgență la analizarea oportunității adoptării Deciziei prin care acesta a fost numit în funcția de coordonator Cariera Jilț Sud”.
“Din examinarea Bonului de transport nr. 56303/31.12.2022 rezultă faptul că autovehiculul implicat în accident a fost utilizat în ziua de 31.12.2022 în efectuarea unui număr de 16 curse, pe distanțe situate între 3-5 km. În dreptul unora dintre curse s-a înscris faptul că scopul deplasării constă în: intervenții, pază, electrice, verificat paza, servicii, activități care presupun prezența unor specialiști sau responsabili cu aceste activități. Acest aspect probează faptul că utilizarea acestui mijloc pentru transportul salariaților în ziua de 17.01.2023 nu a fost un caz unic, autovehiculul fiind ultilizat pentru transportul angajaților și în alte situații. Având în vedere aceste aspecte este de netăgăduit faptul că s-a utilizat un autovehicul de transport marfă pentru transportul salariaților și în alte situații”, se mai arată în document.