Actualitate
Guvernele trec, centura municipiului rămâne încremenită în timp
22 septembrie 2020 - liberala Raluca Turcan anunță că a fost semnat contractul pentru reluarea lucrărilor la varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu.
10 februarie 2021 - deputatul USR Radu Miruță anunță că lucrările încep în cinci zile.
15 februarie 2021 - primarul Marcel Romanescu anunță că a fost semnat ordinul de începere a lucrărilor, dar muncitorii vor ajunge în șantier în martie.
De atunci, vedem pe centura municipiului doar 2-3 utilaje plimbând o cupă de pământ de colo colo.
Varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu trebuia să fie finalizată în anul 2016. Vorbim de un drum de 20 de kilometri, cu poduri și pasaje, dar fostul constructor Collini Lavori S.p.A. a abandonat lucrarea, după ce s-a încărcat de bani. Și după ce a fost dijmuit de politicieni și pe timpul guvernării Ponta, când a început lucrarea, și pe timpul preacinstitului Cioloș, pe mandatul lui de premier fiind abandonată investiția. Nu putem omite PSD-ul din această ecuație, care a demonstrat pe perioada guvernării lui că până și melcul poate fi vitezoman, comparativ cu ritmul lucrării de pe centură de la vremea respectivă. Adică... nu avem cu ce-i lăuda.
După multe câcâieli, a fost finalizată o nouă licitație de către cei de la CNAIR, câștigată de firma Secol.
Tupeu de borfaș aș spune, fiindcă discutăm de aceeași companie Secol care, la sfârșitul lunii aprilie, anul acesta, a blocat conturile de salarii ale CFR SA pentru suma de 19 milioane RON. Realizați că, la acel moment, o bună parte dintre angajații CFR au rămas fără salarii de sărbătorile Pascale!
În toată această perioadă, Secol a încasat și un avans destul de generos, urmare a startului în a sta degeaba și în a plimba 2 căști pe tronsonul de centură Tg Jiu. Dovadă de iresponsabilitate dusă la extrem, dat fiind faptul că perioada de finalizare a centurii este 2024. În ritmul ăsta, Secol ne expune unui risc de a pierde finanțarea, cunoscut fiind faptul că întregul proiect este pe fonduri europene și termenul de finalizare este 2024. Dacă, prin absurd, nu se încadrează, o să mai vedem banii și centura implicit, prin... 2204! Atunci chiar putem spune că își merită titulatura de "Bechtelul căilor ferate"!
Ce-i drept, a murit patronul firmei, se pare că moștenitorii sunt mai interesați să vândă, decât să facă treabă, astfel că până una - alta doar simulează că lucrează. Doar că nu simulează bine deloc, pentru că vedem cu toții că lucrarea este încremenită în timp, doar câte un utilaj își mai schimbă poziția de la o zi la alta.
Joi, 20 mai, este anunțată o vizită de la Ministerul Transporturilor, pentru a verifica ritmul acestor lucrări. Posibil să ne trezim mâine cu o acțiune ca pe timpul lui Ceaușescu, cu o flotă înșirată de-a lungul tronsonului, sau să asistăm la același dezinteres.
Bani pentru lucrare sunt - 44 de milioane de euro. Nu este o investiție simplă, dar nici complicată, presupune realizarea unor poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supraterane, ce vor trece peste Drumul Național 67.