Social
Efectele panicii Covid: Carrefour, vânzari în România de peste 2 miliarde de euro în 2020
Grupul francez de distribuție Carrefour, unul dintre marii retaileri ce are piață de desfacere și în România, a înregistrat în anul precedent încasări de aproximativ 2.4 miliarde de Euro pe teritoriul țării noastre.
Cifrele din anul 2020 au fost mai mari cu aproximativ 2.2% față de anul 2019, deși anul precedent a fost marcat de o criză sanitară ce a adus la pachet și criza economică. Vânzările totale ale grupului francez au urcat cu 7.8% în 2020, ajungând până la 78.6 miliarde de Euro, cele mai bune performanțe înregistrate în ultimii 20 de ani.
Creșterea vânzărilor în România nu este de mirare, în contextul anului 2020, dacă ne amintim isteria si panica ce au fost provocate la începutul stării de urgență, atunci când de teamă că vor fi nevoiți să rămână închiși în case, românii au luat cu asalt magazinele pentru a se aproviziona, chiar și peste măsură. Un alt factor ce a influențat această creștere a fost acela că în perioada pandemiei, piețele publice au fost o anumită perioadă închise sau au putut funcționa doar în aer liber, vremea nefiind favorabilă la acel moment.
Multe voci spuneau atunci că unele măsuri luate de către autorități sunt în favoarea marilor retaileri străini și îi afectează grav pe producătorii locali ori micile magazine de cartier.