Actualitate
Drumuri pentru echipamentele grele care ajung la Turceni
Studiul depus de Complexul Energetic Oltenia la agenția de mediu, pentru realizarea unui grup pe gaze la Turceni, este unul complex. Bine ar fi ca grupul să fie făcut, nu neapărat pentru cele câteva sute de locuri de muncă, ci mai ales pentru siguranța energetică a României.
Din studiu rezultă că societatea are nevoie de drumuri care să permită transportul unor piese de mari dimensiuni.
Iată un pasaj relevant din documentul depus la APM Gorj: “Pentru transportul și depozitarea echipamentelor ce urmează a fi instalate ca pentru lucrările ulterioare de reparații și întreținere este prevăzută infrastructura necesară.
Se va executa un sistem de drumuri și platforme în incinta și de legătura a acestora cu drumul european E79.
Pentru transportul agabaritic pe drumurile publice se va obține “Autorizația Speciala de Transport (AST)” care va include și acceptul traversării râului Jiu pe podul existent.
Având în vedre că echipamente se transportă asamblate în colete de foarte mari dimensiuni și greutate mare, este necesară utilizarea de platforme de transport cu lungime/lățime/capacitate mare care necesită amenajări speciale pentru drumurile de acces în locația centralei energetice.
Pentru accesul cu astfel de echipamente cât și pentru a nu perturba activitățile curente prin utilizarea drumurilor centralei existente este necesară amenajarea unui drum provizoriu, de interes local, pentru acces la noua centrală.
Drumul provizoriu de acces este racordat la drumul European E 79 Filiași – Târgu Jiu în partea de Nord-vest a incintei Sucursala Electrocentrale Turceni pe traseul existent (drumul județean DJ 673) peste podul de traversare a râului Jiu, pe drumul local din față turnurilor de răcire din zona de Nord și parcajul Sucursala Electrocentrale Turceni.
Din acest punct este necesar să se amenajeze un drum privat local de acces în incinta șantierului. Traseul drumului ce se amenajează începe din parcajul existent, prin curtea centralei (prin față stațiilor de transformare paralel cu râul Jiu) până la al doilea grup de turnuri de răcire pe care le ocolește pe partea de NordVest a lor (înspre râul Jiu) și accede în incinte prin partea de Sud .
Lungimea acestui drum este de cca 1300 m urmând a se asuma lucrări de consolidare a drumurilor existente, dată fiind starea precară a căilor de rulare și morfologia lipsită de planeitate a acestora”.