Politică
Dovada că România poate, dar numai când e ordin
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunță că joi dimineață a fost redeschisă linia ferată cu ecartament larg din Portul Galați, cu o lună înainte de termenul de finalizare a lucrării.
Lucrările realizate de CFR Infrastructură în regie proprie au început pe data de 6 iunie și au fost finalizate cu aproape o lună mai devreme decât termenul estimat.
Din acest moment trenurile de marfă care vin din Ucraina, via Republica Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galați, fară a mai avea nevoie de transbordare la frontieră, anunță Sorin Grindeanu.
Cerealele care vor ajunge astfel rapid în Portul Galați pot fi transferate mult mai eficient pe barje sau pot fi depozitate în silozul din port, care are o capacitate de 25.000 de tone.
Pentru repunerea în funcțiune a acestei linii de cale ferată cu ecartament larg, CFR Infrastructură a executat o serie lucrări specifice. Este vorba despre „înlocuirea a 780 traverse din lemn speciale de 2,80 m, înlocuirea a 246 de traverse din lemn speciale de pe aparate de cale și pe linia încălecată, înlocuirea a 5,382 de tone de materialul mărunt de prindere, completarea prismei cu 385 de tone de piatră spartă și executarea burajelor tehnologice”, potrivit lui Sorin Grindeanu.