Actualitate
De ce nu avea CE Oltenia contract pe mașina răsturnată
Corpul de control al ministrului Energiei a constatat că societatea Complexul Energetic Oltenia nu mai avea contract pentru mașinile de transport marfă din Cariera Jilț Sud, acesta expirând la 31 decembrie 2022.
De fapt, este vorba un contract având ca obiect ”Închiriere vehicule de transport marfă cu șofer” pentru mai multe cariere, fiind vorba de 26 autovehicule de diferite tipuri, folosite de UMC Rovinari, UMC Roșia-Peșteana, UMC Jilț, UMC Motru și UPRUM Rovinari.
“Acest contract, a expirat la data de 31.12.2022. Începând cu data de 12.12.2022 a fost demarată procedura de achiziție pentru un nou contract iar până la data finalizării inspecției nu a fost prezentat un alt contract valabil. Astfel, se constată faptul că Direcția Comercială și persoanele responsabile din cadrul acesteia nu au întocmit documentele necesare și nu au realizat demersurile care se impun pentru încheierea în timp util a unui nou contract având ca obiect închirierea de autovehicule de transport marfă”, se arată în raportul Corpului de control.
Ce uită să menționeze oamenii trimiși în control de ministrul Virgil Popescu este faptul că respectivul contract nu a putut fi prelungit prin act adițional, din cauză că societatea nu a avut Directorat funcțional de la finalul anului trecut până la data accidentului de la Jilț, 17 ianuarie. Și nu a avut Directorat funcțional pentru că ministrul Energiei și factorii politici locali nu s-au înțeles pe cașcaval.
Pe de altă parte, cu sau fără contract, neregulile existau oricum, dar, din nou, să nu se mai facă nimeni că le-a aflat după producerea teribilului accident în care au murit trei oameni.
foto facebook Sunclick