Actualitate

Daune de 120.000 de euro după un accident de muncă

Curtea de Apel Cluj a decis la nouă ani după producerea unui accident feroviar ca unul dintre răniți să primească daune morale în valoare de 120.000 de euro.

Ionel Tănase este angajatul CFR L8 Bistrița, din cadrul Regionalei CFR Cluj, și a fost victima unui accident feroviar grav care a avut loc în data de 16 octombrie 2013.

Bărbatul se afla la bordul unei drezine alături de alte 15 persoane. Echipa se deplasa pentru efectuarea unor lucrări într-o zonă dintre stația CF Monor Gledin și HM Râpa de Jos, județul Bistrița Năsăud. Drezina a fost folosită în condițiile în care CFR SA nu a asigurat un alt mijloc de transport pentru angajaților săi.


La un moment dat, în timp ce drezina rula cu viteză mare, aceasta a lovit din spate un tren de marfă. În aceste condiții, Ionel Tănase și un alt coleg de-al său au suferit răni grave fiind transportați cu un elicopter SMURD la spital.

Tănase a fost transportat la un spital din Târgu Mureș. Diagnosticul pus de medici a fost unul foarte grav. Traumatism cranio cerebral grav, plagă cranio-cerebrală fronto-bazală. Fractură cominutivă de os frontal/sinus frontal cu înfundare. Contuzie cerebrală frontal bilaterală. Fractură complexă zigomatico-maxilo-sfenoidal, planșeu orbital și perete lateral și medial orbită stânga. În total a avut nevoie de peste 130 de zile de îngrijiri medicale.

Tribunalul Bistrița care a judecat în prima instanță dosarul a stabilit că cei de la CFR SA și Electrificare CFR SA se fac vinovați de producerea acestui accident.

Lista neregulilor stabilită de judecător arată că infrastructura feroviară din România este în stare critică. Spunem asta din moment ce s-a stabilit că nici banalele becuri de la semnalele feroviare nu sunt înlocuite dacă sunt arse.

„Tribunalul constată că, în procesul verbal de cercetare nr. 4370/24.04.2014, întocmit de ITM Bistrița-Năsăud s-a reținut că, în baza Raportului de investigare întocmit de Autoritatea feroviară română–OIFR, precum și din declarațiile date, cauza producerii evenimentului o constituie neoprirea drezinei pantograf DP 58 la semnalul BL6 de pe ruta Monor Gledin- Râpa de Jos, care fiind stins ordona oprirea”, se arată în sentință.

Accidentul feroviar s-a produs și din cauza vegetației de pe traseu care nu era tăiată și care obtura vederea la semnalul feroviar. Și mai grav este faptul că semnalul feroviar era defect. Becurile de semnalizare pentru culoarea roșie erau arse și neînlocuite. Cel de pe culoarea galbenă era spart, conform motivării instanței.

Pentru toate aceste motive, și pentru rănile suferite exclusiv din vina angajatorilor, Tribunalul Bistrița a decis ca Ionel Tănasă să primească despăgubiri morale în sumă de 120.000 de euro.

Vizualizări: 3,145

Alte articole din Actualitate:

Citește și: