pamFLEȚI
Cum spunea U$R? Fără hoție, facem și dregem... Vrăjeală, s-au apucat de furat!
Săptămâna trecută, politicienii gorjeni se încăierau, care mai de care, să anunțe startul viitorului drum expres, Tg Jiu - Craiova. Comunicate peste comunicate, ăla eu, ăla eu, ăla eu... oleuri din pleuri... ce vorbești, domn'eee, era cât pe ce să mă înclin și eu, când, brusc, văzui firma câștigătoare și-mi declanșă o criză de hernie de disc! Așa ceva... U$R-istic vorbind, nu mă așteptam.
Detaliem: Firma câștigăreață, EGIS ROMÂNIA, este un "abțibild" lipit de Clotilde Armand la banul public, nu de acum, ci de ani buni. Ei au înșfăcat primul purcoi din banii pentru drumul expres Târgu Jiu - Craiova. Ghinion de la debut, aș spune! De ce? Păi, dedicația de la CNAIR pentru gorjeni, în privința contractului de proiectare pentru drumul expres Târgu Jiu - Craiova, se vede și de pe lună că este un fel de..."solo", fără număr, fără număr... de la noi, pentru ei.
Dacă voi nu ați auzit niciodată, vă spunem unde am mai auzit de firma asta. Este taman firma condusă până deunăzi de Clotilde Armand, firma care a încasat milioane de euro pe an consultanță pentru autostrada Transilvania. Știți povestea, cu americanii de la Bechtel, care au încasat aproximativ 1,2 miliarde de euro pentru doar 52 de km de autostradă finalizați. Contractul ăla secretizat de statul român, fiindcă era din categoria "drepturilor de șmecher"! Bechtel a venit, câștigat, încasat și plecat, dar nu lucrat! Ei bine, chiar și după ce statul român a reziliat contractul cu Bechtel, cei de la Egis au continuat să factureze milioane de euro pe an consultanță, pe motiv că drumul nu este finalizat.
Genul ăsta de firme își fac contracte beton, cu complicitatea funcționarilor statului român, ba chiar și a demnitarilor. Ia să vedem, cine a fost director general la Egis România? Clotilde Armand, acum primărița USR-PLUS de la Sectorul 1 București. Cine conduce acum Ministerul Transporturilor, care pune șefii de la CNAIR? Nimeni altul decât Cătălin Drulă, colegul de alianță politică al lui Clotilde Armand. Ne mirăm atunci că licitațiile sunt câștigate de cine trebuie?
Compania Națională de Drumuri a plătit consultanță de peste 22 de milioane de euro pentru zero kilometri din autostrada Transilvania numai ultimii șase ani. În aceste condiții, ne cerem scuze că nu ne bucurăm că firma Egis a câștigat contractul de 20,2 milioane lei, fără TVA, pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic de execuție pentru drumul expres Craiova - Târgu Jiu.
Bine, privite lucrurile dintr-un "unghi strabismic", U$R a spus în campanie că "fără hoție, facem autostrăzi". Nu au pomenit același slogan și la Drumurile Express. Aici nu avem ce le reproșa. Oameni serioși, oameni de cuvânt. Hai să luăm loc în tribune și să sperăm/ răbdăm, tot ca până acum. Bun venit în lumea voastră!