La modă
Cu cât scade iarna autonomia mașinilor electrice
Un român a întrebat pe grupul de Facebook Dacia Spring ceilalți șoferi cum s-au comportat mașinile lor la minus 15 grade din punct de vedere al autonomiei.
Zeci de persoane și-au povestit experiențele de iarna trecută, confirmând că autonomia scade considerabil atunci când e ger. Iată câteva răspunsuri:
”În jur de 160-180km. În condițiile în care făceai 230+ pe vară. Dacă vara ai 11.5kw consum, pe iarnă o să ai cam 16kw. Aeroterma consumă 4kwh la maxim, deci rangeul scade considerabil când faci saună în mașină”.
”Iarna vei avea consum de 12 - 13 și chiar 14 kWh/100km depinzând de frig, viteză și mai ales de căldura pe care o dorești în habitaclu... Drumuri faine”.
”Cel mai puțin aveam 140 km”.
”Iarna în oraș consumi 17kw dacă dai și căldură. Faci vreo 130-150 km”.
”În cazul meu, estimarea a fost de 125km (estimare din bord, la 100%, fara resetări, stil de mers normal/aproape sportiv, cu încălzirea pornită, modul ECO activ).”
”La -15 vei avea un consum de 18-20kWh (fără să sacrifici confortul termic), deci un maxim de 150km autonomie. Dar nu vei descărca bateria 100-0%, deci mai realist ar fi 120-130km maxim”.
”140km în medie, cu căldura mai cu țârâita.... Cu încărcarea DC e prăpăd, la -15 fiind mai lentă decat AC”.