Ultima oră

Au început lucrările la „cel mai dificil” lot de autostradă din istoria țării

Lucrările la cel mai dificil tronson de autostradă din istoria României au început vineri. Șantierul Cornetu-Tigveni face parte din autostrada Sibiu-Pitești și cuprinde proiectul celui mai lung tunel rutier.

 

Șantierul Cornetu-Tigveni este cel mai dificil și mai important tronson de autostradă construit în toată istoria României, până acum cu termen de realizare 1 Decembrie 2028, respectiv să fie dată în trafic la 110 ani de la Marea Unire, transmite profit.ro.

 

În prezent, au fost finalizate lucrările pregătitoare pentru construcția portalurilor celor 2 fire de tunel, unde va fi realizată și zona de acces a instalației de forare; au fost finalizate principalele organizări de santier; se lucrează la realizarea drumurilor tehnologice; au fost finalizate accesele în șantier.

 

Mai mult, au început lucrările la tunelul Poiana, care va avea o lungime de 1,78 km și va fi format din 2 galerii cu câte 2 benzi de circulație pe sens prin forarea armarea și turnarea celor 87 de piloți de 1500 de mm diametru și 30 adâncime, pentru portalul dinspre Pitești;

 

În plus, se lucrează la realizarea platformelor de foraj pentru primele 3 viaducte.

 

Elementele principale ale tronsonului sunt 37,4 km lungime traseu autostradă și 54 structuri, care însumează un total de 14,5 km, dintre care cea mai lungă este tunelul Poiana (1,78 km).

 

Autostrada Sibiu-Pitești (formată din 5 secțiuni) va avea o lungime de 122,11 km și face parte din Coridorul 4 Pan-european, care tranzitează România de la Est la Vest (între Portul Constanța și Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac).

Vizualizări: 482

Alte articole din Ultima oră:

Citește și: