Ultima oră
21 de ani de când au început lucrările la autostrada Bechtel
Membrii Asociației Pro Infrastructură anunță miercuri, 1 iunie, realizarea unui serial privitor la stadiul lucrărilor autostrăzilor care ar trebui să lege Oradea de Iași.
Este vorba despre autostrăzile A3 și A8, cele două tronsoane de mare viteză proiectate cu zeci de ani în urmă să lege vestul Ardealului de estul Moldovei.
În primul episod al serialului, asociaţia cere CNAIR urgentarea procedurilor de relansare a licitaţiei pentru sectorul Biharia-Chiribiş din Autostrada Transilvania, astfel încât ”să avem o şansă” de a circula pe cei peste 28 de kilometri la 21 de ani de la debutul lucrărilor.
”În sfârşit, după mai bine de jumătate de an de când cerem public rezilierea şi după 17 luni pierdute cu pretenţiile aberante ale antreprenorului, pe 12.05.2022 CNAIR a reziliat contractul cu Trameco (grupul Selina)”, a transmis, miercuri, Asociaţia Pro Infrastructură, referindu-se la sectorul Biharia-Chiribiş din Autostrada Transilvania.
Organizaţia solicită urgentarea procedurilor. ”Solicităm oficialilor din Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere să urgenteze procedurile de relansare a licitaţiei astfel încât să avem o şansă de a circula pe cei 28,55 kilometri ai tronsonului Biharia-Chiribiş la 21 (douăzeci ŞI UNU!) de ani de la prima cupă de excavator dată de Bechtel în 2004, având în vedere că anteriorul contract a fost de 2 ani de proiectare şi execuţie, iar o licitaţie derulată de CNAIR durează, cu foarte puţine excepţii, cel puţin un an de zile”, a mai transmis organizaţia.
Doar în primii zece ani s-au făcut plăți de 1,5 miliarde euro pentru autostrada Bechtel, printre cei conectați la bani fiind și userista Clotilde Armand.